KUR’AN’A İMAN ETTİĞİMİZİ SANIYORUZ…

KUR’AN’A İMAN ETTİĞİMİZİ SANIYORUZ…

Kur’an’ın bir ayetine bile yüz çevirmek O’na olan imanı bozar. “Gerçekten ben Kur’an’a iman ediyor muyum?” diye kendimizi bir test edelim. Yanlış yoldaysak belki toparlanmamıza vesile olur.

Kur’an’da “Sarhoş iken ne söylediğimizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın.” (4:43) diye emrediliyor. Sarhoş olan kişi ayıktığında namazda ne söylediğini biliyor mu? Hiç sarhoş olmayanlar namazda ne dediğini bilerek mi namaz kılıyor.
En güzeli Arapça okuyup, Türkçe anlamını bilmektir. Allah’a ne söylediğini bilerek kılmak, ardından huşu içerisinde kılışı getirir. Huşu içinde kılan kişi de alçak gönül, alçak gönülle birlikte saygı, sevgi ve korku ile boyun eğmek gelir. Kıldığınız namazdan haz duyarsınız. Ne okuduğunuzu bildiğiniz de okuduklarınızda da seçici davranırsınız.

Yüce Allah “Namazında sesini pek yükseltme, çok da kısma. İkisi ortası bir yol tut.” (17:110) Bu ayeti kimler muhatap alıyor.
Bu şekilde namaz kılındığında, hız kontrolü yapabiliyorsunuz. Başka seslere kulak veremiyorsunuz. Günlük veya ileri dönük planlar yapamıyorsunuz. Yalnız bir odaya çekilip Allah’ın huzurunda olduğunuzu hissetmemize ve o anı yaşamamıza büyük etkisi olacaktır.

Farz namazın rekat sayısıyla ilgili tek sure vardır. O da Nisa suresidir.
Lütfen ayetleri dikkatle okuyalım.
Nisa 101-103. Ayet:
Yeryüzünde sefere çıktığınız vakit kâfirlerin size saldırmasından korkarsanız, namazı kısaltmanızdan ötürü size bir günah yoktur. Şüphesiz kâfirler sizin apaçık düşmanınızdır.      (Ey Muhammed!) Cephede sen de onların (mü'minlerin) arasında bulunup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun. Silâhlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secdeye vardıklarında (bir rekât kıldıklarında) arkanıza (düşman karşısına) geçsinler. Sonra o namaz kılmamış olan diğer kısım gelsin, seninle beraber kılsınlar ve ihtiyatlı bulunsunlar, silâhlarını yanlarına alsınlar. İnkâr edenler arzu ederler ki, silâhlarınızdan ve eşyanızdan bir gafil olsanız da size ani bir baskın yapsalar. Yağmurdan zahmet çekerseniz, ya da hasta olursanız, silâhlarınızı bırakmanızda size bir beis yoktur. Bununla birlikte ihtiyatlı olun (tedbirinizi alın). Şüphesiz Allah, inkârcılara alçaltıcı bir azap hazırlamıştır.
Namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep Allah'ı anın. Güvene kavuştunuz mu namazı tam olarak kılın. Çünkü namaz, mü'minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır.

Ayete göre namazı ancak korku anında kısaltabilirsiniz; aksi halde namazı kısaltamazsınız. Nisa 102 de Müşrikler Müslümanların gafil anını kolluyor. Müslüman’ın için en gafil anı da namaz kıldığı andır. Üzerlerinde savaş giysileri, ellerinde topuz, kılıç, kalkan, mızrak… Yağmur yağıyor. Savaşın ortasında Nebi Muhammed namaz kıldırıyor. Burada bize bir şey anlatılmak isteniyor. Böyle bir ortamda namaz kılınıyor. Namazın kazası olabilir mi? Ölmelerine ramak kalmış, Nebi Muhammed’in kıldırdığı 2 rekat namazı kısaltarak 1’er rekat kılıyorlar. “Savaştan sonra kaza ederim.” Diyemiyorlar. Farz namazının iki rekat olduğuna dair en büyük delil de budur. 103. Ayette “güvene kavuştuğunuz zaman namazı tam olarak kılın” demesinden kasıt Nebi Muhammed’in kılmış olduğu 2 rekat namazdır. Kısaltılmışı 1’er rekattır.
Yukardaki ayetlerden ne anladığımızı kısaca tekrar edelim.
1) Farz namazı 2 rekattır.
2) Korku namazı 1 rekattır.
3) Namazın kazası yoktur.
Ayrıca Kur’an’ın hiçbir yerinde bunun dışında namazla ilgili kısaltma ayeti yoktur. 
Namazla ilgili Kur’an dışı bilgilere de değinmek istiyorum.

Nebi Muhammed namazlarını Mekke’de bireysel olarak ve 2 rekât kılardı. Nafile namazlarını da her iki rekâtta bir selam vererek kılardı. Medine’de Arap geleneklerine göre Esat bin Zürare Cuma günleri öğle namazlarını toplu kıldırmaya başladı. Nebi Muhammed hicretten sonra Medine’de namazını yine yalnız kılardı; ancak bu toplu kılma geleneğini devam ettirmek istedi. Mescidi nebi’nin inşaatının tamamlanmasıyla namazları da cemaatle kılmaya başladı. 2 rekât farz namazını kıldıktan sonra mutlaka 2 rekâtta nafile namazı kılardı. Bunu gören cemaatte 2 rekât daha namaz kılmaya başladı. Nebi Muhammed bunu uygun görmedi ve “Farz namazından sonra kılınacak en makbul namaz evinde kılacağı namazdır. Gidin bunu evinizde kılın” demiştir. Nebi Muhammed 2 rekât dışındaki hiçbir namazı mescide sokmamıştır. Nafile namazı resmileştirmemiştir.
Buna rağmen 4 rekat kılınmasının sebebi, “gidin evinizde kılın” sözünün farz telakki edilmesinden kaynaklanmaktadır. Buna rağmen Cuma günü kılınan 2 rekatlık öğle namazı günümüze kadar olduğu gibi gelmiştir. Yoksa öğle namazı iptal edilip yerine Cuma namazı konmamıştır. Allah’ın sünneti değişmez. Mekke’de ne ise Medine’de de odur. Nebi Adem’de ne ise Nebi Muhammed’de de odur. (48:23) Camilerde hocaların 2 rekatı sesli okuyup kalan iki rekatı sessiz okumalarının sebebi, Nebi Muhammed’in farz namazını sesli, nafile namazını sessiz kılmasından kaynaklanmaktadır. Öğle ve ikindi namazını sessiz okuması ise; Bu vakitlerde cemaatin olmaması sebebiyle bireysel kılmasından kaynaklanmaktadır. Cuma günü öğle namazı toplu kılınmasından dolayı sesli okunmaktadır. (Kaynak, İsrafil BALCI)

Abdestimizi Kur’an’a göre mi, yoksa başkalarının yazdıkları kitaplara göre mi alıyoruz.
Bakalım…
Maide 6. Ayet:
Ey inananlar, namaza dur(mak iste)diğiniz zaman yıkayın: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi; meshedin: başlarınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz tam temizlenin. Hasta, yahut yolcu iseniz, yahut biriniz tuvaletten gelmişse, ya da kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz toprağa teyemmüm edin; ondan yüzlerinize ve ellerinize sürün. Allâh size güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve size olan ni'metini tamamlamak istiyor ki, şükredesiniz.

Yüzümüzü sonra dirseklere kadar ellerimizi yıkayacağız. Başımızı ve topuklara kadar ayaklarımızı mesh edeceğiz. Bazı meallerde ayakları yıkayın olarak da geçiyor.
Tuvalete gidip dönmüşseniz abdestiniz bozuluyor. Cünüpte değilseniz abdestiniz bunun dışında hiçbir şekilde bozulmuyor.
Cünüp olanın abdesti de güzelce yıkanmaktır.
Allah güçlük çıkartmıyor; ancak kulları önümüze bir set çekiyor. Maide 6. Ayete gözlerimizi kapattırıp 6 cilt kitaba göre abdest aldırıyorlar.

Cuma günleri Yüce Allah mescitlerine sadece erkekleri çağırmıyor. Din sanki erkeklerin tekelinde; kadınları aşağıladıkları yetmiyormuş gibi, Cuma günü mescitlere kadınları da sokmuyorlar. 62:9’da ey iman eden erkekler diye bir hitap yok. “Ey iman edenler!” denilmesine rağmen kadınlar camide yok. Kadınlar iman etmiyor mu? Benim bildiğim tek şey kadınlarımız da buna itiraz etmiyorlar. Böylece de bu ayeti yok saymış oluyorlar.
Cuma 9. Ayet:
Ey iman edenler! Cuma günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allah'ın zikrine koşun ve alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz bu, sizin için daha hayırlıdır.

 


Maide 3’e iman ediyor muyuz?
Okuyalım…
Maide 3. Ayet:
Ölmüş hayvan, kan, domuz eti, Allah’tan başkası adına boğazlanan, (henüz canı çıkmamış iken) kestikleriniz hariç; boğulmuş, darbe sonucu ölmüş, yüksekten düşerek ölmüş, boynuzlanarak ölmüş ve yırtıcı hayvan tarafından parçalanmış hayvanlar ile dikili taşlar üzerinde boğazlanan hayvanlar, bir de fal oklarıyla kısmet aramanız size haram kılındı. İşte bütün bunlar fısk (Allah’a itaatten kopmak)tır. Bugün kâfirler dininizden (onu yok etmekten) ümitlerini kestiler. Artık onlardan korkmayın, benden korkun. Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim. Size nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslâm’ı seçtim. Kim şiddetli açlık durumunda zorda kalır, günaha meyletmeksizin (haram etlerden) yerse, şüphesiz ki Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

Ayet gayet açık. Yukarda belirtilenler dışında ne varsa tamamı helaldir. Şimdi nebi Muhammed’den yaklaşık 3 asır sonra oluşmuş mezhepleri düşünün… Birisinin helal dediğine, diğeri haram diyor. Bir başkası da mekruh diyor. Allah’ın ne dediği yukardaki ayette sabit, bunlar Allah’a dinini mi öğretiyorlar…
Hucurat 16. Ayet:
De ki: "Allah göklerde ve yerde olanları bilmekteyken siz dininizi Allah'a mı öğretiyorsunuz!" Allah her şeyi bilendir.

Yoldan geçenleri bir bir çevirseniz ve deseniz ki “Kur’an’a iman ediyor musun?” %90 civarın da kişi “Evet” cevabı verecektir.
Yukarıda birkaç ayet paylaştım. O ayetlerle ilgili uygulamalarını sorsanız ayetlerle örtüşen cevap bulmakta zorlanırsınız. Üzülerek söylüyorum. % 3ü bulabileceğinizi de sanmıyorum.
Kur’an’a iman etmek, ona güvenmek inanmaktır. Maalesef ne inanıyoruz ne de güveniyoruz. Kulaktan dolma, atalarımızın dinini yaşıyoruz. Yalan mı, yanlış mı diye düşünmeden, araştırmadan, körü körüne…
Kur’an’a iman 6236 ayetin tamamına imandır. 6236 ayet eksiksiz olduğu zaman Kur’an’dır. Bir tanesine iman etmemeniz 6235 ayete iman etmeniz anlamına gelir ki, o zaman da Kur’an’a iman etmemiş olursunuz.  Ve ayrıca Bakara 85. Ayetle baş başa kalırsınız.
Ama siz, birbirinizi öldüren, içinizden bir kesime karşı kötülük ve zulümde yardımlaşarak; size haram olduğu hâlde onları yurtlarından çıkaran, size esir olarak geldiklerinde ise, fidye verip kendilerini kurtaran kimselersiniz. Yoksa siz Kitab'ın (Tevrat'ın) bir kısmına inanıp, bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? Artık sizden bunu yapanın cezası, dünya hayatında rezil olmaktan başka bir şey değildir. Kıyamet gününde ise onlar azabın en şiddetlisine uğratılırlar. Çünkü Allah, yaptıklarınızdan habersiz değildir.

Biz Allah’ın kitabına yönelmediğimiz sürece bizi kandıranlar çok olur. Eğer Kur’an’ı anladığımız dilden okur, düşünür, aklımızı kullanırsak, inanın bizi kimse kandıramaz.
Yüce Allah, cümlemizi anladığı dilden Kur’an’ı okuyan ve hayatına taşıyan kullarından eylesin.

Doğrularım Allah’a yanlışlarım ise bana aittir.                                                     Aydın ORHON

 

 

 

  Kur’an Bütünlüğünde Melek Anlayışı – Derinlemesine İnceleme Bilim insanlarının açıklamalarına göre, evrenin başlangıcı yaklaşık 13.8 mil...