HADİSLERDE Kİ ÇELİŞKİ…
BİR NAMAZ İKİ KERE KILINIR MI?
a) Hadis: “Biriniz
evinde namazını kılar da sonra namaz kılmakta olan imama yetişirse, onun
arkasında namaza dursun.”
Kaynak: İbn-i Kuteybe – Hadis Müdafaası 366
b) Hadis: “Bir
namazı günde iki defa kılmayın.”
Kaynak: Ebu Davut 2/56
B
şıkkı, hem Kur’an hem de hadisle çelişmektedir. Fazladan kılınan namazın neden
zararı olsun ki? Ne kadar fazla kılarsanız, o kadar iyi. Kur’an’da namaz kılmak
övülmüştür. Namaz, Allah’ı anmanın bir yoludur. Ancak, bu hadis namazın
kılınmamasına neden olacak şekilde yorumlandığında, kişilerin Allah’ı daha çok
anmasını engellemektedir.
Namaz,
Allah’ın davetinde buluşmak, yakarışta bulunmak, sığınmak, sevgiliyle buluşmak,
boyun bükmek ve Allah’ı tesbih etmek demektir. Bu nedenle, namazın fazlasının
zararlı olduğu düşüncesi, Kur’an’ın özüne ve ruhuna aykırıdır.
ORUÇLU İKEN HANIM ÖPÜLÜR MÜ?
a) Hadis: “Nebi
oruçluyken hanımlarını öptü.”
Kaynak: İbn-i Kuteybe – Hadis Müdafaası
372
b) Hadis: “Oruçluyken
hanımını öpenin durumu sorulduğunda Nebi; “orucu bozulmuştur” dedi.”
Kaynak: İbn- i Kuteybe - Hadis Müdafaası
372
Bu hadisler, Kütüb-ü Sitte olarak
bilinen altı meşhur hadis kitabında da bulunmaktadır. Görüldüğü gibi, iki
hadisi birden kabul etmek mümkün değildir; kesinlikle birisi uydurmadır. Birini
kabul etmek, sanki sevgili Muhammed’e haşa bunak sıfatını yakıştırmak anlamına
gelir. Doğru olan, Kur’an süzgecinden geçirmektir.
KÜÇÜK TUVALET NASIL YAPILIR?
a) Hadis: “Kim
size Nebi’mizin ayakta küçük tuvaletini yaptığını söylerse inanmayın.”
Kaynak: Süneni Nesei 1-2/25
b) Hadis:
“Peygamberimiz bir kavmin süprüntüsüne varıp ayakta küçük tuvaletini yaptı.”
Kaynak: Buhari 1/167
İlk hadiste belirtilen konu, bizi
hiç ilgilendirmez; Kur’an’da da geçmez. Buna rağmen, geleneksel din anlayışının
bir parçası haline gelmiştir. Bazı kişilerin ayakta küçük tuvaletini yaparken
duyduğu rahatsızlık sonucunda bu durumun “sünnet” olarak uydurulduğunu
düşünüyorum. Ne yazık ki, bu uydurmadan sevap umulmaktadır.
SU NASIL İÇİLİR?
a) Hadis:
“Peygamber ayakta su içilmesini yasakladı.”
Kaynak: Ebu Davud 4/3717
b) Hadis.
“Peygamberi sizin benim gibi ayakta su içerken gördüm.”
Kaynak: Ebu Davud 4/3718
Yukarıdaki hadislerin Kur’an’da
hiçbir karşılığı yoktur. Aynı kitabın bir yüzünde bir şey, diğer yüzünde ise
tam zıttı yer alıyor. Buna rağmen, kimse bu çelişkiyi önemsemiyor. Yasak olmasına
rağmen, oturarak ve üç yudumda içmenin sevap kazandıracağını sanıyorlar.
HAC'DA İHRAMLI OLANLAR EVLENEBİLİR Mİ?
a) Hadis:
“Peygamber Meymune ile evlendiği zaman her ikisi de ihramlıydı.”
Kaynak: Nesei 5-6/179
b) Hadis: “İhramlı
olan bir kişi (Hacda olan) ne evlenebilir, ne kız isteyebilir, ne de başkasının
nikâhını kıyabilir.”
Kaynak: Nesei 5-6/249
Sanki Kur’an’da Hac’ın nasıl
yapılacağı açıklanmamış gibi bir izlenim var. Allah’ın hadisi yeterli olmamış
gibi görünüyor. Uydurma hadislerle bu çelişkilerle din nasıl yaşanabilir?
ÖLÜ HAYVANIN DERİSİ NE OLACAK?
a) Hadis:
“Peygamberimiz - Deri işlendimi temiz olur- dedi. Sonra ölü bir koyuna rast
geldi ve - Onun derisinden
faydalansanıza – dedi.
Kaynak: Buhari 72/30
b) Hadis: “
Peygamberimiz – Ölü hayvanın ne derisinden, ne de sinirinden faydalanınız –
dedi.
Kaynak: Hanbel 4/310,311
Kur’an’da leş yemek haramdır.
Yani yemek haramdır. Yemek dışından yaralanabileceğiniz kadar
yararlanabilirsiniz. Derisinin veya herhangi bir tarafının kullanılmaması konusunda,
Kur’an’da hiçbir şey yok. Sabun yap, derisini kullan, gübreye dönüştür…
Bir konu da iki zıt hadis… Bu
hadislere uydurma demezsek de Nebi Muhammed’e iftira atmış oluruz. Haşa Sevgili
Muhammed’i ne söylediğini bilmez konumuna düşürürüz.
ORUÇLU İKEN KAN ALDIRILIR MI?
a) Hadis: “Kan
aldırmak yapanın da yaptıranın da orucunu bozar.”
Kaynak: Tırmızi Oruç 60/Ebu Davud Oruç 28/Buhari Oruç 32
b) Hadis:
“Peygamberimiz oruçlu iken kan aldırmışlardır.”
Kaynak: Ebu Davud Oruç 29/Tırmızi Oruç 59/ Buhari Tıp 11
Nebi Muhammed eğer “Kan aldırmak
orucu bozar” demişse, kendisinin kan aldırması mümkün değildir. Bu hadislerden
birini inkâr etmemiz bizi kâfir yapıyorsa, o zaman işin içinden nasıl
çıkacağız? İlk hadis, hem Kur’an’la hem de ikinci hadisle çelişmektedir.
Rehberi Kur’an olanlar için bu bir problem oluşturmaz; ancak rivayetlere
dayananlar bu durumu nasıl çözecek, merak ediyorum.
Siz Yüce Allah’ın sözünü (hadisini)
mi tuhaf buluyorsunuz da(53:59) uydurulmuş sözlere meyil ediyorsunuz? Yüce
Allah İsra 73-74, Yunus-15, Hakka-44-45-46-47 ve Bakara-79. ayetlerle Hz.
Muhammed'in Kur'an olarak vahyedilen dışında herhangi bir söz veya bir dinî
kural eklemesi yasak edilmektedir. Yüce
Allah gerçeği anlatır ve hüküm yalnız ona aittir(6:57). Allah size hükümleri
açıklamak, sizi sizden önceki iyilerin yollarına ulaştırmak ve tevbenizi kabul
etmek istiyor. Allah bilendir, doğru hüküm verendir(4:26). Yüce Allah elçisini
buyruğunu duyurmak için göndermiştir(4:64). Artık Kur’an’da başka hangi söze
inanacaksınız(77:50); (7:185). Müşrikler, Nebi’ye vahyedilenden (Kur'an'dan)
başka bir şeyi bize iftira etmesi için neredeyse onu fitneye
düşüreceklerdi(17:73). Bu Kur'an, başkaları tarafından tasarlanıp
uydurulabilecek bir söz değildir. Fakat o, kendinden öncekileri onaylayan, her
şeyin açıklaması olan bir kitaptır(12:111). İşte bu kitap Allah'ın Muhammed’e
bir amaç ile okuyup aktarmakta olduğu ayetleridir. Allah'tan ve O'nun
ayetlerinden sonra hangi söze (hadise) inanacaklar ki(45:6)! Allah sözün en
güzelini, hakikatleri tekrarlanan bir kitap olarak indirdi. Bu Kitabın
etkisiyle Rablerine saygı duyanların tüyleri ürperir(39:23). Müşriklere Allah’ın
ayetleri açıkça okunup aktarıldığı zaman, öldükten sonra Yüce Allah’la karşılaşmayı
ummayanlar yani ahirete inanmayanlar, "Ya bundan başka bir Kur'an getir
veya bunu değiştir!" dediler.(10:15) Şimdi değiştirilmedi de ne oldu? Önce
Kur’an’ı anlamadığımız dilden okuduk. Sonra da Muhammed’in ölümünden 200-250
yıl sonra insanların yazdığı çelişki dolu sözler din diye yaşanır oldu. Gerçeği
hatırlayarak yaşayan yok denecek kadar azdır. Rabbimizden bize indirilene Kur'an'a
uyalım! Yüce Allah’ın peşi sıra O’nu bırakıp da başka dostlara uymayalım(7:3)! Din
gününde Allah’ın azabını gördükleri zaman o anki imanları, kendilerine yarar sağlamadığını
anlayacaklar. Kâfirler, orada kaybetmiş olacaklardır(40:85). Hep birlikte
Allah'ın ipine Kur'an'a sımsıkı sarılalım(3:103). Yüce Allah Nebilerinden söz
almıştır. Elçiler kitaptan her şeyi açıklamıştır, gizlememiştir, bizler ise ne
yazık ki umursamadık, bazıları da para karşılığında dini satmıştır. Yaptığının
ne kötü bir alış veriş olduğunun farkında bile değiller(3:187). İçimizde öyleleri
vardır ki bilgisizce Allah yolundan saptırmak için asılsız hikâyeler, masal
anlatırlar. İşte bunları azap beklemektedir(31:6). Eğer doğru sözlü iseler,
çelişkisiz Kur’an’ın benzeri bir söz getirsinler.
Başlangıçta çelişkili sözleri
gördük. Sonuçtaki sözler de Yüce Allah’ın kitabından anladıklarımdır. Yanlışım
varsa da Sure ve Ayet numaralarını yazdım. Rabb’imden bizleri Kur’an’ın nuruyla
nurlandırmasını dilerim.
Doğruların Allah’a yanlışlarım ise bana aittir. Aydın Orhon